Myszy.info - forum o myszkach Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Usługi hostingowe i reklama
Usługi hostingowe

Poprzedni temat «» Następny temat
Mloda myszka polna
Autor Wiadomość
Fairfax 
Szara myszka


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 10
Wysłany: 2014-09-21, 01:54   Mloda myszka polna

Witam,

Moja zona w drodze do domu przypadkiem natrafila na mloda myszke polna, skulona stala na srodku chodnika, osowiala i przemarznieta. Oczka na pol otwarte, szturnchnela lekko palcem a ta brak reakcji. Podnisla ja i poszly prosto do weterynarza. Ten ocenil, ze ma niespelna 2 tygodnie. Przygarnelismy ja i od teraz stala sie czlonkiem naszej rodziny.

I tutaj zaczyna sie cala masa moich pytan, gdyz oboje nie znamy kompletnie zwyczajow tych stworzonek, nie mamy zadnego doswiadczenia w opiece nad myszkami, jedynym zrodlem wiedzy stal sie google.

Myszka w pierwszych dniach zamieszkala w wiaderku, karmilismy ja patyczkiem do uszu nasaczonym cieplym mlekiem dla kociat. Smiesznie bylo patrzec jak miala problemy z utrzyumaniem rownowagi bedac skupiona na lizaniu wacika :D do tego sloczek z ciepla woda w skarpetce okazal sie jej ulubionym przedmiotem w wiaderku. Na nasze i jej szczescie lizala wacik i tak jadla co 1-2 godziny. Po 2 dniach otworzyla oczka i znacznie sie ozywila. Rosnie na oczach i bardzo sie uaktywnila :) Kupilismy jej pietrowa klatke, z ktorej uciekla pierwszej nocy :) Naszczescie doczytalismy ze wanna to najbezpieczniejsze miejsce, wiec na drugi dzien wrocila do wiaderka.

Teraz prosilbym o kilka rad jak postepowac z myszka, mieszka z nami juz tydzien, jest skoczna, zywa, wcina nasionka z kolby ktora jej kupilismy i nawet zbudowala juz sobie domek w rurce z klatki :)

Pierwsza rzecz to jej zachowanie. Pomimo ze nie boi sie sama wchodzic na moje czy zony rece i dalej pic mleko z wacika, to po chwili robi sie bardzo energiczna, wrecz nie do opanowania. Probuje wydostac sie z dloni, czy to wedrujac dalej wzdluz reki i probujac z niej zeskoczyc i zwiac, czy porprostu przeciska sie przez palce. Czasem daje sie poglaskac, wrecz wygina sie by glaskac okolice szyjki. Po czym po tej chwili milosci szuka mozliwosci ucieczki. I tak troche nie wiemy jak odbierac to zachowanie - czy porpstu ona taka jest, ze nie moze ustac w miejscu, czy moze w pewien sposob sie nas leka, pomimo ze od bardzo malego jest z nami zwiazana.

Bedac w wiaderku, jak nie spedza czasu w domku to albo je, albo podskakuje przy sciankach wiaderka probujac sie wydostac. Podobnie roznie zachowuje sie na nasz widok - albo staje na tylnych lapkach z przednimi opuszczonymi i widac ze szuka z nami kontaktu i czeka az wyciagniemy reke, a czasem spojrzy na nas i sie splasza uciekajac prosto do domku.

Rowniez kwestia przeprowadzki - czy odczekac jeszcze kilka dni az podrosnie i wtedy dac ja do klatki i opbserwowac czy znow sprobuje z niej uciec? odstep miedzy szczebelakmi wynosi 1 cm, ale nie wiemy jak duza ta myszka polna moze urosnac i troche sie zastnawiamy czy klatka jednak nie byla zlym zakupem.


Klatka Standard D


Nie wiemy tez gdzie usmiescic owa klatke - mieszkamy w kawalerce. Przedpokoj wydaje nam sie najodpowenidjszym miejsce dla niej - w pokoju gra telewizor, wiec zrodlo halasu, kuchnia rowniez - pralka, moj komputer. Czy zatem owy przedpkoj bedzie ok? Czy mysz bedzie stresowac sie tym ze bedziemy przechodzic oboj niej? Tam jednak bedie miec wg mnie najciszej...


Ponizej rozniez zdjecia myszki:


Myszka 1szy dzien z nami:








Myszka tydzien pozniej, tj dzisiaj:














Z gory dziekuje za rady!
Pozdrawiam
 
 
AgAp
Myszołak


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 652
Wysłany: 2014-09-21, 06:52   

to nie jest mysz polna, ale tzw leśna, wbrew nazwie zamieszkują parki i ogrody w poblizu ludzkich siedzib. dosc dobrze się oswajają, mamy za oknem taką rodzinką od pokoleń.
zachowuje się normalnie, młode zwierzaki zawsze potrzebują dużo ruchu, biegają i skaczą poznając otoczenie i wyrabiając sobie mięśnie. jak kiedyż zacznie być osowiała i spokojna to powód do alarmu! poczytaj sobie jaka powinna byc klatka/ odstęp między prętami/ żeby nie uciekła. przedpokój moze być jesli nie ma przeciągów.
 
 
enamorarse 
Myszołak
C'est La Vie



Imię: Martyna
Pomogła: 4 razy
Wiek: 24
Dołączyła: 29 Cze 2014
Posty: 595
Skąd: Kutno/Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 08:44   
   Myszy: Lila, Munka, Czesia, Xigia, Hera, Sansa, Nymeria, Rodzynek


Myślę, że wszystko w porządku :)
Klatka ma za dużą odległość między szczebelkami więc zwieje, biorąc też pod uwagę, że jest maleńka. Proponuje kupić samlę w IKEI jeśli taka jest możliwość i tam wprowadzić małą.
_________________
Za TM:
Babsi 29.04.2014 - 26.09.2015
Zoja 29.04.2014 - 10.01.2016
Anda 25.03.2014 - 06.03.2016
Elza 15.12.2015 - 23.05.2016
Frania 20.05.2015 - 18.11.2016
Wanilia 30.11.2015 - 10.12.2016
Inka 15.06.2016 - 06.04.2017
Plamka 15.11.2016 - 02.06.2017
 
 
aShadow 
Moderator



Hodowla: Anazel
Stowarzyszenie: PMC
Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 28 Cze 2011
Posty: 3076
Wysłany: 2014-09-21, 09:02   
   Myszy: Małe stadko ;)


Tymi skokami bym się nie przejmowała, to tzw. pchli okres, kiedy małe skaczą jak szalone. Do tego okres czasu około 20-tego dnia życia ja nazywam "głupim czasem". Młode boją się dosłownie wszystkiego wtedy, nawet własnego cienia.

No a przynajmniej tak zachowują się myszy nasze, hodowlane. Podejrzewam, że ten maluch może rozwijać się do nich bardzo podobnie.
_________________
 
 
trampka 
Myszołak


Imię: Natalia
Pomogła: 12 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 632
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-09-21, 09:58   
   Myszy: Lusia, Tosia, Zuzia, Krysia, Marysia


a jeżeli nie możecie pozwolić sobie na kolejny zakup (samla, które naprawdę są tanie i można fajnie urządzić) to wystarczy opleść klatkę siatką :D dużo zdrówka dla małej, dobrze, że ją przygarnęliście :)
 
 
 
wero 
Moderator



Pomogła: 19 razy
Wiek: 28
Dołączyła: 15 Sie 2010
Posty: 2637
Skąd: Poznań/Szczecin/Wawa
Wysłany: 2014-09-21, 10:19   

duna bylaby spoko.
_________________
Chciała pięknie pisać, ale słowa odmawiały jej posłuszeństwa.
 
 
 
Kasumi 
Moderator



Pomogła: 34 razy
Wiek: 37
Dołączyła: 31 Paź 2012
Posty: 2081
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-21, 10:30   

AgAp, mysz leśna nie ma pręgi przez grzbiet a u tego malucha wyraźnie ją widać.
_________________
Życie to nieustanne cierpienie, a potem się umiera.
 
 
 
wero 
Moderator



Pomogła: 19 razy
Wiek: 28
Dołączyła: 15 Sie 2010
Posty: 2637
Skąd: Poznań/Szczecin/Wawa
Wysłany: 2014-09-21, 11:46   

fakt, nie ma to jak pisać posty byleby tylko napisać.
proponowałabym zakupić np invermektyne i odrobaczyć małą.
_________________
Chciała pięknie pisać, ale słowa odmawiały jej posłuszeństwa.
 
 
 
AgAp
Myszołak


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 652
Wysłany: 2014-09-21, 11:48   

no tak, mysz polna, w każdym razie nie szaruś domowy, to miałam na myśli, u nas w ogrodzie międzyblokowym są właśnie takie, nie boją się ludzi i podkradają jedzonko przez okna
ten maluch to jakiś późny miot i sama nie miałaby szansy nabrać dość ciałka na zimę
 
 
aShadow 
Moderator



Hodowla: Anazel
Stowarzyszenie: PMC
Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 28 Cze 2011
Posty: 3076
Wysłany: 2014-09-21, 12:06   
   Myszy: Małe stadko ;)


Jest za mloda na iwermektyne. To mogloby ja zabic nawet.
_________________
 
 
wero 
Moderator



Pomogła: 19 razy
Wiek: 28
Dołączyła: 15 Sie 2010
Posty: 2637
Skąd: Poznań/Szczecin/Wawa
Wysłany: 2014-09-21, 12:27   

to jak urosnie, kropla na kark i heja.

jak ja dawałam małym nornikom to nic im nie było:P
_________________
Chciała pięknie pisać, ale słowa odmawiały jej posłuszeństwa.
 
 
 
Fairfax 
Szara myszka


Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 10
Wysłany: 2014-09-21, 23:00   

hej,

dziekuje bardzo za odpowiedzi.
zmartwiliscie mnie, ze klatka jest zla.
czy ktos z was posiada moze mysz polna? do jakich rozmariow ona rzeczywiscie rosnie?
w wiki pedi podane sa rozne rozmiary :/

moze urosnie za pare tygodnie na tyle bardzo, ze 1cm szczeliny bedzie dla niej nie do pokonania? w porownaniu do zdjecia tydzien temy, teraz jej dlugosc ciala to 3 palce, wczesniej to byly tylko 2 - prownajcie sobie prosze zdjecia :P co do samli - mamy ich od groma w domu na szafie, wiec to nie bylby problem, jednak urzadzenie w srodku wydaje sie juz nieco problematyczne :/ poza tym planowane bylo zeby trafila na regal ksiazkowy na polke z klatka - wszystko wydawalo sie idealnie wymierzne do przedpokoju.

jesli klatke owinac dodatkowa siatka, to ktos poradzi jaka? nie chce kupic czegos co by mogla latwo przgryzc.

i wlasnie, odnosnie siekaczy - jak ja podsluchujemy, to w norce czesto zgrzyta zebami. doczytalem gdzies ze to wynik tego ze nie ma na czym ich scierac. kupilem w zoologicznym wapienko, ale w ogole z niego nie korzysta. czy zatem skombinowac jej cos innego?
 
 
aShadow 
Moderator



Hodowla: Anazel
Stowarzyszenie: PMC
Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 28 Cze 2011
Posty: 3076
Wysłany: 2014-09-22, 05:27   
   Myszy: Małe stadko ;)


Jesli rozwija sie tak jak hodowlane to na razie jeszcze nie bedzie w stanie scierac zebow. A w przyszlosci dobrze podawac jej suchy chleb.

Obawiam sie ze ten rozstaw pretow zawsze bedzie za duzy. Nawet rasowe czesto nie dorastaja do takich rozmiarow by nie przechodzic przez 1 cm, a dzikie myszy sa od nich znacznie mniejsze.
_________________
 
 
AgAp
Myszołak


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 652
Wysłany: 2014-09-22, 06:45   

albo kupić drut i bawić się w przeplatanie, siatka musi być metalowa, albo wystawić tą klatkę na sprzedaż i kupić inną. do gryzienia dobre są też patyczki z firmy Herbal Pets, zwierzęta je lubią
 
 
trampka 
Myszołak


Imię: Natalia
Pomogła: 12 razy
Wiek: 25
Dołączyła: 27 Maj 2013
Posty: 632
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-09-22, 13:34   
   Myszy: Lusia, Tosia, Zuzia, Krysia, Marysia


poszukaj w sklepach budowlanych siatki tynkowej. problemem może być to, że zazwyczaj sprzedają ją w o wiele większych ilościach niż potrzeba do owinięcia takiej klatki, także musisz znaleźć taki, gdzie pójdą Ci na rękę ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandgreen created by spleen modified v0.3 by warna

Wszelka grafika (w tym także mysie emotki) i modyfikacje stylu należą do forum myszy.info.
Wykorzystanie ich poza forum jest łamaniem praw autorskich.
W przypadku wykrycia takiej kradzieży Administracja wyciągnie konsekwencje
(w tym powiadamiając Administratora serwera nadzorującego dany portal).

Polecane strony: myszy.net facebook.com/myszy.net forum PMC



Forum utrzymywane na serwerach hostingu Falubaz